بهترین های مسابقه جهانی عکس طنز حیوانات خانگی
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۱۱۱۶
به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از زومیت، این مسابقه، هرسال با عنوان مسابقهی دلنشین Comedy Pet Photo Awards با تصاویر تماشایی و دوست داشتنی و با هدف دریافت جایزهی سه هزار پوندی و رتبهی عکاس برتر حیوانات خانگی برگزار میشود. در این سری از مسابقات، جایزهی بسیار بزرگ بهترین عکاس سال ۲۰۲۰ به الکه وگلسانگ از آلمان تعلق گرفت؛ عکاسی که تصویری از سگ خود نودلز را به ثبت رسانده بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نودلز که یک سگ نگهبان و در حال انجام وظیفه بود، ضربان قلب داوران را از آن خود کرد. الکه وگلسانگ میگوید: «همراه بودن با چیزی که باعث خوشحالی مردم میشود، بسیار عالی است. تماشای این سگ قطعا روحیهبخش است. خوشحالم که چهرهی خندهدار و جذاب او را با دنیا به اشتراک میگذارم.» الکه وگلسانگ یک جایزهی زیبا و البته جایزهی نقدی ۳۰۰۰ پوندی را به دست آورد.
تصاویر توسط صاحبان حیوانات خانگی ثبت شدهاند و هدف از به اشتراک گذاشتن آنها، کمک به حیوانات است؛ حیواناتی که دنیا را به مکانی بهتر برای ما تبدیل کردهاند و حال وظیفهی ما است که برای ساختن جهانی زیباتر برای آنها تلاش کنیم. همچنین با حمایت مالی برگزارکنندهی این مسابقه یعنی «Mars Petcar»، و جمعآوری کمک مالی برای خیریهی حیوانات خانگی Blue Cross، میتوان آگاهی در مورد حیوانات خانگی بیخانمان در انگلستان را افزایش داد. تصاویر برنده و 10 عکس برتر سری دوم این مسابقه، در ذیل ذکر شده است.
پایهگذاران مسابقهی خیریهی عکس طنز حیات وحش، پل جوینسون-هیکس و تام سالم هستند که این مسابقه را با هدف اثرگذاری مثبت حیوانات خانگی بر زندگی مردم برگزار میکنند. آگاهیبخشی در مورد حیوانات اهلی بی خانمان در انگلیس و پیدا کردن خانهای جدید برای حیوانات خانگی از اهداف اسپانسر مسابقه، شرکت Mars Petcare است.
برندهی بخش تحسینشده
نام تصویر: گربهی بیش از حد احساسی
نام حیوان خانگی: ادموند
نام عکاس: ایان مککانل
برندهی بخش سگ/برندهی کلی
نام تصویر: سگ نگهبان حین انجام وظیفه
نام حیوان خانگی: نودلز
نام عکاس: الکه وگلسانگ
عکاس در توضیح این عکس میگوید:
چه چیزی در مورد سگها باعث میشود که آنها را خیلی دوست داشته باشیم؟ بگذارید اعتراف کنیم؛ آنها ما را راضی میکنند، آنها بسیار سرگرم کننده هستند، ظاهری زیبا و جذاب دارند، طبیعت دوستداشتنی آنها ما را مجذوب خود میکند، آنها وفادار، محافظ، شاد و در مجموع یک شریک خوب هستند. این حیوانات تمام توجه شما را به خود جلب میکنند. آنها میتوانند باعث شوند که احساساتیترین افراد نسبت به خود احساس بهتری داشته باشند. یک مطالعه که اخیرا انجام شد، نشان میدهد که صاحبان سگ نسبت به افرادی که سگ ندارند، احساس تنهایی و ترس کمتری تجربه میکنند و بیشتر برونگرا هستند. ده سال پیش، نودلز و سگ دیگرم اسکات، مرا از این واقعیت که همسرم در حمام بیهوش شده است، آگاه کردند. به تشخیص پزشک، همسرم دچار خونریزی شدید مغزی به دلیل پارگی آنوریسم شده بود. اگر سگها نبودند، من خیلی دیر او را پیدا میکردم. به لطف سگهایم و به لطف پزشکان، همسر من زنده ماند. در ماههای پرتنشی که پس از آن سپری میکردم، عکاسی را بهعنوان یک خروجی خلاقانه پیدا کردم.
برندهی بخش اسبهای بزرگ و نیرومند
نام تصویر: دختران شایعهپراکن
نام حیوان خانگی: نامشخص
نام عکاس: مگدالنا استراکوا
عکاس در توضیح این عکس میگوید:
در حال عکاسی از اسبها در یک مرتع بودم که این سه اسب دور هم جمع شدند و گویا حرفی بین آنها رد و بدل شد و مانند دخترهای مدرسهای در حال غیبت، شروع به خندیدن کردند.
برندهی بسیار تحسینشده
نام تصویر: گربهی رقاص
نام حیوان خانگی: ادموند
نام عکاس: ایان مککانل
ادموند در بالای پلهها میرقصد.
برندهی بسیار تحسینشده
نام تصویر: ببین مامان! من میتونم روی آب راه برم.
نام حیوان خانگی: نامشخص
نام عکاس: جان کارلی
عکاس در توضیح این عکس میگوید:
او برای یک ثانیه، بسیار به خودش افتخار کرد؛ زیرا او فکر میکرد میتواند از میان دریاچه عبور کند. اما افسوس که نیروی جاذبه، برندهی این مسابقه بود.
برندهی بخش گربه
نام تصویر: مامان چرا برعکس شدی؟
نام حیوان خانگی: باسیل
نام عکاس: مالگورزاتا (گوسیا) راسل
عکاس در توضیح این عکس میگوید:
این بچهگربهی یکسالهی ما باسیل است. او بسیار بازیگوش و چابک است و باغ ما را بسیار دوست دارد؛ باغی که ما در حین تعطیلیها، بسیار از آن استفاده میکنیم. این کار روزمرهی ما است که یکدیگر را در اطراف باغ تعقیب کنیم. گفتنی است که در این تصویر، هیچ فوتوشاپی انجام نگرفته است.
نام تصویر: بچه گربهی گناهکار
نام حیوان خانگی: ادموند
نام عکاس: ایان مککانل
نام تصویر: کلاه سنت پل
نام حیوان خانگی: کیت
نام عکاس: الکس کلس
عکاس در توضیح این عکس میگوید:
همیشه مشتاق گرفتن تصاویر معماری با دیدگاههای خلاقانه بودم. من با کیت و صاحبانش در لندن گشت میزدم. او یک سگ ۹ سالهی دوستداشتنی است. مدتی بود که این نقطه را دور میزدم و فقط منتظر قرار گرفتن او در موقعیتی مناسب بودم که کلیسای سنت پل مانند کلاه او باشد.
کلیسای جامع سنت پل، کلیسای بزرگ و مشهوری در لندن است که بهعنوان یکی از بناهای مشهور این شهر شناخته میشود. کلیسای جامع سنت پل دارای گنبد بزرگی است که راهرویی معروف به «تالار زمزمه» به طول ۳۲ متر در گرداگرد درونی گنبد آن کشیده شده و مشهور است که اگر کسی نزدیک به دیوار این راهرو زمزمه کند، فرد دیگری که در نزدیکی دیوار و در سوی دیگر آن قرار دارد، صدای او را میشنود. گور بسیاری از افراد سرشناس از جمله لرد نلسون، دوک ولینگتون و کریستوفر رن، سازندهی این کلیسا در این مکان قرار دارد.
نام تصویر: شام، در حال رفتن است.
نام حیوان خانگی: نامشخص
نام عکاس: بث نوبل
پنج گربهی تونکینزی، از پشت پنجرهی آشپزخانه به شام خود نگاه میکنند که در حال رد شدن است.
برندهی بسیار تحسینشده
نام تصویر: بگو سنجاااااب
نام حیوان خانگی: نودلز
نام عکاس: الکه وگلسانگ
عکاس در توضیح این عکس میگوید:
سگ ما نودلز، از پناهگاه اسپانیایی نجات داده شد و به آلمان آمد. او از هشتماهگی به خانوادهی ما پیوست. او یک سگ تازی اسپانیایی ۱۳ ساله است (البته در این تصویر کمی از این سن جوانتر است)؛ بااینحال او مانند یک توله سگ رفتار میکند. او خندهدار است و گاهی اوقات بیش از حد دستوپا چلفتی میشود. رفتار او مشتاقانه، کنجکاوانه، دوستانه و روشنفکرانه است.
منبع: جام جم آنلاین
کلیدواژه: طنز حیوانات مسابقه خیریه عکس حیوانات خانگی برنده ی بخش نام تصویر تحسین شده نام عکاس جایزه ی ی بسیار گربه ی سنت پل
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچگاه نمیمیرد
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، امیر عابدی در ابتدای کارگاه «آشنایی با عکاسی در فیلم و سینما» گفت: در سینمای ایران حضور در سمتهای مختلفی را تجربه کردم تا بدانم زمانی که میخواهم در یک فیلم سینمایی کار کنم به دلیل روابط مختلفی که میان صنوف وجود دارد، باید چگونه عمل کنم؛ به عنوان مثال یک برنامه ریز زمانی موفق است که بداند هر گروه کاری باید در چه ساعتی در صحنه حضور پیدا کند.
وی ادامه داد: من در دوره تجربه اندوزی تلاش کردم حرفههای مختلفی را در سینما بیاموزم و تجربه کنم و به دیگران هم توصیه میکنم که ابتدا عکاسی را با فیلمهای کوتاه تجربه کنند تا روابطی را که میان گروههای مختلف وجود دارد، یاد بگیرند.
کار در سینما طاقت فرسا است
عکاس فیلم «شب یلدا» افزود: فعالیت در سینما کاری طاقت فرسا است و ممکن است مراحل فیلمبرداری برخی از پلانها بارها تکرار شود. برخی فکر میکنند عکاسی فیلم کار سادهای است. عدهای نیز تصور میکنند که ما فقط قاب فیلمبردار را لحاظ میکنیم، در صورتی که همیشه اینطور نیست. در بسیاری از مواقع، عکاس زاویه مورد نیاز خود را از قبل انتخاب میکند. در واقع من شیوه ثبت بسیاری از عکسها را در هنگام خواندن فیلمنامه در ذهن خود مرور میکنم. برخی از همکاران ما در حوزه عکاسی فیلم با فیلمنامه آثاری که در آن حضور پیدا میکنند، آشنایی ندارند و این مساله به هیچ وجه مورد قبول نیست. زمانی که فیلمنامه را میخوانید، کاراکترها را آنالیز کرده و به ایدههایی جدیدی میرسید.
شخصیت منفی نیاز به لنز واید دارد
عابدی با بیان اینکه گاهی پیش آمده که یک کارگردان از قابهای او تاثیر گرفته است، افزود: مثلا می توان برای گرفتن کلوز آپ از شخصیت منفی با لنز واید و برای شخصیت مثبت از لنز تله استفاده کرد و این مساله به دلیل تاثیرات روانشناسی موجود در لنزها است. این موارد زمانی کاربرد خواهد داشت که فیلمنامه اثر را به خوبی مطالعه کنید. جزو وظایف یک پروژه است که با عکاس کاملا همراهی کند.
وی ادامه داد: ارتباطاتی که بین عوامل وجود دارد مانند چرخ دنده به صورت ارگانیک عمل میکند، سینما و تئاتر به هیچ عنوان هنر فردی نیست. برقراری تعامل و روابط عمومی بالا بخشی از وظیفه یک عکاس است. بازیگر مقابل دوربین، پارتنر یک عکاس به شمار میرود و باید بتوان با او تعامل مناسبی داشت.
عکاس فیلم «قرمز» در ادامه این نشست گفت: سالها پیش یک دوره یکساله کلاس بازیگری گذراندم تنها برای اینکه بدانم یک بازیگر چگونه رفتار میکند و چگونه حس خود را به صورت فیزیکی یا میمیک صورت به شکل بیرونی بروز می دهد. در بازیگری رویکردهای متفاوت وجود دارد؛ عده ای کاملا حسی و برخی مبتنی بر تکنیک بازی می کنند، برخورد عکاس در یک پروژه باید با هر کدام از اینها متفاوت باشد.
عابدی با بیان اینکه در گذشته عکاسی با نگاتیو انجام میگرفت و به همین دلیل با دشواریهای بیشتری همراه بود، ادامه داد: به دلیل وجود نگاتیو، در آن زمان من با دقت بیشتری به رصد کردن شرایط برای تهیه عکس ها میپرداختم. به صورت اصولی در همه فیلمها، تمرین نهایی وجود دارد که باید همه چیز از جمله گریم و لباس مانند اجرای نهایی باشد و در این شرایط میتوان بخش زیادی از عکس ها را در تمرین تهیه کرد. یاد گرفتن سینما از صفر تا صد و شناخت کامل پروسه تولید بسیار مهم است. یادگیری این موارد در طول دوران کاری برای من بسیار مفید بوده و خصوصا حضور در کلاس بازیگری تاثیر زیادی در زندگی حرفهای من داشته است.
یکی از وظایف عکاس کنجکاو کردن مخاطب است
عابدی عنوان کرد: یکی از وظایف عکاس فیلم، وسوسه کردن و ایجاد کنجکاوی در مخاطبان است. مثلا در فیلم «ساکن طبقه وسط»، شهاب حسینی ۳۸ نقش متفاوت را برعهده داشت که عکسهای مربوط به آن شخصیتها میتوانست تبلیغات مثبت فراوانی را باعث شود. در صورتی که تنها به استفاده یک عکس از آن فیلم به عنوان تبلیغ در سطح شهر بسنده شد.
عکاس فیلم «آلزایمر» افزود: برخی عقیده دارند عکاسی فیلم دیگر مرده است ولی این باور اشتباه است؛ یادم می آید در اواسط دهه هشتاد برای اولین بار در فیلم «مزرعه پدری» از دوربین دیجیتال استفاده کردم که برای من ریسک بزرگی به شمار میرفت.
وی ادامه داد: باید توجه داشت همه زوایایی که عکاس تدارک میبیند، عیناً مشابه فیلم نیست. به علاوه که او بخش مربوط به پشت صحنه را هم پوشش میدهد. افزون بر این، خلاقیت در حیطه عکاسی بسیار مهم است و به این دلایل است که اعتقاد دارم عکاسی فیلم هیچگاه نمیمیرد.
عکاس فیلم نمایانگر تجربه تهیه کننده
عابدی افزود: دلیل اهمیت خواندن فیلمنامه برای من این است که از کلیت فیلم و کاراکترها به تحلیل برسم و متوجه شوم برای هر کدام به چه میزان تمرکز نیاز دارم. ضمن اینکه زمانی که فیلمنامهای را مطالعه میکنم، متوجه میشوم کدام قسمتها نیاز به عکس دارد.
وی با یاد کردن از اکبر عالمی بیان کرد: عالمی در این زمینه دریای دانش بود و همواره از او میآموختم. متاسفانه او را در دوران کرونا از دست دادیم. اگر امروز عالمی در جمع ما حاضر بود من بسیار از دانش او استفاده میکردم.
وی با اشاره به اهمیت نگاه تهیه کنندهها، بیان کرد: برای اینکه متوجه میزان حرفه ای بودن یک تهیه کننده شویم کافی است ببینم عکاس انتخاب شده برای یک فیلم چه میزان حرفه ای و با تجربه است چرا که این انتخاب نشان دهنده این امر است که تهیه کننده چه میزان به فکر تبلیغات اکران است.
ماندن در سینما اهمیت دارد
وی درباره چگونگی ورود به سینما گفت: ورود پیدا کردن به سینما چندان دشوار نیست، بلکه باقی ماندن در این فضا است که اهمیت دارد. بارها افرادی را به پروژههای مختلفی معرفی کردهام، چراکه دارای توانمندی و استعدادی ویژه بودند. اما اکثرا نتوانستند بیش از حضور در یک پروژه را تجربه کنند. بسیاری در شرایط کاری نمیتوانند موفق عمل کنند. مسیر من چنین بوده است که ابتدا به دنبال آموختن سینما بودم و سپس حضور در فیلم کوتاه و پروژههای مختلف این عرصه را تجربه کردم.
عابدی، گفت: این فرآیند سه سال به طول انجامید. امروزه با یک موبایل هم میتوان فیلم ساخت در صورتی که فیلمسازی و عکاسی با نگاتیو بسیار دشوار بود. جوانترها چندان دنبال تجربههای تازه نیستند در صورتی که فردی همچون علیرضا داوودنژاد فیلم «روغن مار» را با یک گوشی آیفون فیلمبرداری کرد.
وی ادامه داد: عکاس خوب فیلم باید علاوه بر داشتن اطلاعات کافی در زمینه عکاسی، مدیوم سینما و اجزای آن را نیز به خوبی بشناسد. من هنوز هم در آموزشگاههای سینمایی دورههایی را برای افرادی برگزار میکنم که در رشته بازیگری و کارگردانی تحصیل کردهاند و دورههای مختلف آن را گذراندهاند. در این کلاسها درباره ارتباط میان بازیگری با دیگر حوزهها و خصوصا عکاسی صحبت میکنم. در گذشته بازیگران پیش از بستن قرارداد نام عکاس را جویا میشدند و این مساله برای آنها اهمیت زیادی داشت زیرا عکسها بسیار دیده میشدند. البته امروزه عکس فیلم اهمیت بیشتری به لحاظ میزان دیده شدن پیدا کرده زیرا محیط ارایه آن بسیار گستردهتر شده است.
خلاقیت بزرگترین عنصر یک عکاس است
عابدی درباره شاخصهای یک عکس خوب گفت: اکسپوز درست، اولین مساله است و نورسنجی نیز باید به درستی انجام بگیرد و این الفبای هنر عکاسی است. نکته بعدی کمپوزیسیون یا کاربندی مناسب است و بعدی مجموعهای از اکت بازیگر، نورپردازی، صحنه آرایی و شکار آن یک لحظه است که باعث ماندگار شدن یک عکس میشود.
وی ادامه داد: مجموعهای از عناصر زیبایی شناسانه باعث ساخته شدن یک عکس خوب میشود. ضمن اینکه نورپردازی در عکاسی فیلم، توسط نورپرداز پروژه انجام میشود و به همین علت فرآیند عکسبرداری چندان وقت گیر نیست.
این هنرمند در پایان یادآور شد: بزگترین عنصری که هر عکاس میتواند در کار خود به آن متکی باشد، بهرهگیری از خلاقیت است. عکاس رایگان و ارزان یکی از معضلات این حرفه است. میانگین تعداد عکسها در گذشته ۴۰ حلقه سی و شش تایی بود در صورتی که امروز بسیاری از عکاسان برای هر جلسه از فیلم تعداد زیادی عکس تهیه میکنند. در ابتدای ورود فناوری دیجیتال به سینما، نسبت به آن اعتماد کافی وجود نداشت و به همین دلیل من هم به صورت دیجیتال و هم نگاتیو عکسهایی را تهیه میکردم. متاسفانه امروزه روی عکس ویرایش بسیار زیادی انجام میشود و حتی اندازه قاب را تغییر میدهند که اتفاقی بسیار غیرحرفهای است.
کد خبر 6093813 سید امیر شایان حقیقی